Sprzedaż biżuterii produkowanej ręcznie

Wytwarzanie ręczne biżuterii wydaje się być popularnym zajęciem. Jednak aby to zajęcie mogło stać się biznesem, musi mieć miejsce sprzedaż wyprodukowanych produktów.

Wydawać by się mogło że bariera wejścia jeżeli chodzi o tą branżę jest raczej niska. Półfabrykaty do wyrobu biżuterii a także potrzebne narzędzia nie są bardzo kosztowna inwestycją. Jednak aby zaistnieć w tym biznesie trzeba swoje wyroby sprzedawać. I tu pewne koszty pojawiają się. Sposobów sprzedaży jest kilka, każdy z nich generuje różny stopień kosztów.

  • wykonawca umawia się z właścicielami sklepów tradycyjnych, stoisk, straganów, a także sklepów internetowych. W takim wypadku trzeba oczywiście zaproponować ceny niższe niż dla klienta końcowego.
  • własny sklep. Ogromne koszty.
  • stoisko na bazarze. Zależy od bazaru – różne koszty, różna popularność bazarów. No i trzeba albo samemu obsługiwać takie miejsce (zabiera to czas potrzebny na produkcję) albo kogoś zatrudnić (koszty kilku tysięcy złotych miesięcznie).
  • internet – sklep, allegro, olx, facebook – bardzo różne koszty, ale w porównaniu z poprzednimi sposobami internet przy odpowiednim poprowadzeniu wszystkiego daje ogromne możliwości na optymalizację stosunku kosztów do wolumenu sprzedaży