Rozpoczynając swoją przygodę z marketingiem internetowym, warto na samym początku przemyśleć strategię i plan rozwoju krótkookresowego i długookresowego firmy. Odpowiedzmy sobie na pytanie, na jaką skalę ma działać przedsiębiorstwo i do jakich klientów kieruje swoje usługi, kto będzie nimi zainteresowany. Inaczej strategia powinna wyglądać dla działań ogólnopolskich, a inaczej dla lokalnych. Jeśli posiadamy sklep internetowy, proces sprzedażowy i dotarcie do klientów będzie wyglądać inaczej, niż w sytuacji, gdy zajmujemy się sprzedażą konkretnych usług. O czym należy pamiętać, jeśli chcemy rozwinąć firmę lokalnie, np. w Krakowie i okolicach?
Algorytmy Google robią więcej, niż nam się wydaje
Google od lat działa nad tym, aby ułatwić nam poruszanie po sieci. Wpisując w danej lokalizacji określoną frazę, np salon kosmetyczny, w wynikach wyszukiwania otrzymamy tylko te miejsca, które znajdują się najbliżej nas. Nie ma możliwości, aby szukając mechanika w Krakowie, w wynikach wyszukiwania pojawiły się lokalizacje łódzkie.Jeśli już nasza firma pojawia się po wpisaniu wybieranej frazy, warto zrobić wszystko, aby była ona jak najwyżej u góry strony. Wiele firm będzie chciało pozycjonować swoje przedsiębiorstwa pod te same hasła, dlatego należy przyjrzeć się bliżej temu tematowi i dowiedzieć, jak zrobić to dobrze.
Zadbaj o ciekawe i poprawne teksty
Jeżeli choć w minimalnym stopniu zapoznasz się ze specyfiką języka HTML, w którym pisane są strony internetowe, dowiesz się, że treścią na stronach można nadawać nagłówki. Oznaczone są one symbolami od H1 do H6. Najważniejszy jest nagłówek H1, ale należy pamiętać, aby właśnie w tych głównych tytułach akapitów na stronie pojawiały się frazy zawierające słowa kluczowe. Są one ściśle powiązane ze specyfiką Twojej firmy i usług, które oferujesz. Tworząc stronę, dodaj kilka podstron. Każdą z nich poświęć oddzielnej usłudze. Jeżeli prowadzisz warsztat samochodowy w Krakowie, każdą podstronę poświęć innej usłudze, np. wymiana opon Kraków, remont samochodu Kraków, lakierowanie samochodu Kraków. Zleć napisanie ciekawych i odpowiednio zoptymalizowanych tekstów specjalistom. Przy pisaniu treści, każdy copywriter powinien kierować się wartością merytoryczną tekstu, również takie aspekty nie umkną uwadze algorytmom wyszukiwarki. Treści powinny maksymalnie wyczerpywać temat. Jakość informacji na stronie ma kluczowe znaczenie dla pozycjonowania i SEO. Im wyższe pozycje w Google zajmujesz, tym więcej klientów może do Ciebie trafić.
Pozycjonuj się na dzielnice
Nie ma w tym nic dziwnego, szczególnie w przypadku wielkich miast. Jeżeli potrzebujemy skorzystać z salonu fryzjerskiego i nieszczególnie chcemy podróżować na drugi koniec miasta, zadbajmy o pozycjonowanie związane z dzielnicami. Możemy równocześnie promować frazy salon fryzjerski Nowa Huta, jak również salon fryzjerski Błonie, jeżeli nasz punkt znajduje się właśnie w tej dzielnicy. Są to dodatkowe możliwości, które pozwolą nam dotrzeć do wielu nowych klientów.
Bądź widoczny w wizytówkach Google
Popularnie zwana wizytówka Google to inaczej narzędzie Google Moja Firma. To ten element w wyszukiwarce, który po wpisaniu konkretnej frazy np. salon piękności Kraków, pojawi się w kolumnie po prawej stronie. Klienci mogą znaleźć tam dokładny adres Twojego lokalu, numer telefonu oraz opinie klientów. Staraj się monitorować ten obszar, a jeśli znajdziesz negatywny komentarz, przyjmij go z rozwagą. Pamiętaj, że potencjalni klienci widzą te treści oraz Twoje odpowiedzi. Zadbanie o poprawność tych informacji jest szczególnie ważne w przypadku użytkowników smartfonów, ponieważ są oni w stanie za pomocą jednego kliknięcia do Ciebie zadzwonić, co%powinno być dla Ciebie szczególnie istotne.
Dodatkowo staraj się informować o swojej firmie na lokalnych portalach, np. informacyjnych. Linki kierujące na Twoją stronę z takich miejsc również nie są bez znaczenia w przypadku pozycjonowania lokalnego.