SEO to zwrot, który od kilkunastu lat wymieniany jest nader często. Dotyczy on przeważnie pozycjonowania witryn WWW w najsłynniejszej wyszukiwarce która jest zarazem najpopularniejszą stroną WWW na świecie – Google.
Skąd bierze się ta kolosalna popularność Google? Otóż z powodu komfortu i jakości wyników. Net to miliardy url-i czyli adresów stron, na których przechowywane są potężne ilości informacji w postaci tekstów, zdjęć, filmów, plików audio. Dzięki Google można szybko i w prosty sposób znaleźć potrzebne treści czy materiały. I do tego wyszukiwarka oferuje bardzo trafne wyniki. Prawdopodobnie właśnie ta jakość wyników spowodowała, że wyszukiwarka Google pokonała inne wyszukiwarki, które przecież już istniały. Przed erą Google królowały w sieci portale, czyli takie bardziej rozbudowane katalogi. Wymagały trochę więcej inwencji, jeżeli chodzi o wyszukiwanie informacji, trochę bardziej podpowiadały strony z danej dziedziny.
Wyszukiwarka Google wytwarza największy ruch w necie. Jest to ruch o wysokiej jakości – to znaczy, że z wyszukiwarki na naszą stronę wchodzą osoby zainteresowani tym co w witrynie prezentujemy.
Jeśli sprzedajesz w sklepie internetowym na przykład opony i będziesz na tą frazę w pierwszej trójce w wynikach wyszukiwania Google to możesz spodziewać się wielkiej sprzedaży- o ile z twoim sklepem jest wszystko ok, na przykład masz dopracowane kwestie UX a mechanizmy potrzebne do zrealizowania sprzedaży działają poprawnie.
Wydaje się, że w dużej większości branż to właśnie wysokie miejsca na pierwszej stronie w Google dają najlepsze rezultaty. Oczywiście są takie branże, gdzie może zdarzyć się, że na przykład promocja na Facebooku czy Instagramie przewyższa efektywnością inne formy promocji. Wszelako to Google wiedzie prym, jeżeli chodzi o skuteczność marketingową. Stąd pozycjonowanie stron internetowych to tak istotna a przez to popularna usługa. Wysokie pozycje często są główną przyczyna funkcjonowania biznesu.
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google – podstawowe informacje
Pozycjonowanie stron WWW w wyszukiwarce Google to ogół postępowań prowadzących do osiągnięcia jak najwyższych pozycji pod względem wybranej frazy. Postępowania te dzieli się na on-site – czyli te dotyczące samej strony, która ma być pozycjonowana oraz off-site – działania poza stroną.
Jeśli chodzi o działania on-site to tutaj należy wymienić: optymalizacja kodu i treści pod kątem fraz a także działania UX które wpływa na czas przebywania internautów w witrynie co jest jednym z czynników rankingowych.
Off-site to przede wszystkim budowa profilu odnośników prowadzących do witryny. Odnośniki są bowiem od początku jednym z najważniejszych faktorów rankingowych wyszukiwarki Google.